Monday, August 30, 2010

ineh cerita puasa..^^

emm...dh lame sgt rasenye x tulis kat blOg nie..tibe2 trase rindu laa pulak...dh nk berhabuk pn blog ne..lme dh x cuci...haha...cian dye...nk wat cena kan..sori yea blog ku yg tersayang...mmmuahh...mmuaahhh..ta sempat laa nk tulis...busy saje memanjang..haishhh...


anyway...xpe lah...skrg nie kan bulan puasa..dh hampir sebulan dh keyta puase..xlame lagi dh nk raye...konpem2 laaa ramai yg dh shoping raye an..same goes wit me lah...sume dh ade..insyaAllah~ cume nk raye jer..hee~


dh alang2 menulis ne nk laa jugak crite pasal 3 4 hari lepas nye citer..alkisahnye nk blik umah ari khamis lepas...dgn konfidennye aku ngan 2 owg lagi classmateku trus jer pegi stesen tren lepas wat quiz BIO..mmg smgat giler laa...amek quiz bwak truih beg blek kampung..haha~ tepat2 jer 3.30 trus p kat pintu pagaq nak amek teksi...sesampainye kat stesen tren tueh...kene plak bratur panjang nk bli tiket..xpe lah..nk blik nye pasal tunggu jgk laa...n akhirnye sampai laa kat kaunter..........


tetibe jer owg KTMB 2 kate tren kol 7p.m..what??no..no..no..lmbat gile..ingat kul 4.30 tdi..haihhhh...hancur musnah harapanku...adoi... nk x nk kene jgk pegi KANGAR amek bus pulak...(xkn nk tunggu tren smpai kul 7 kot..tidak!!)emm...naseb badan laa...smpai ja kangaq alhamdulillah...ada bus...tp penuh gile!hohohoho...kene berdiri pulak...huwaaaa~ :(  nseb laa KANGAR ngan ALOQ STAQ 2 dekat jer..xlaa rase ngat penatnye..dlam hati nie berharap je japg kat SHAHAB PERDANA ada laa bus ke ESPEE...kot2 laa boleh duduk..lega saya..heee~ (dalam bus yg pnoh pn smpat brangan..haha!)


sampai jer kat AS ade bus...(alhamdulillah..yeayyyy!!!!~) tpi ku sngka panas sampai ke ptg upenye ujan di Aloq Staq...bus pnoh!!huwaa.....bediri lagi!!huk3~ (kurus beta mcm nie..adoiii...) hmmm....cobaan...so..aku ngan FATHIN pon meneruskan laa perjalanan kami yg DENDANG PERANTAU ineh..(haha..perantau laa sgt =p) dalam bus tueh dah laa pnoh...kne bdiri pulak blakang sorang mamat neh..tinggi kot..x nmpak depan langsung.pening kpala beta.. (haihh..nseb laa dye hensome...haha!)emm...kesian diri ku ineh...


dlm bus 2 mcm2 prasaan bercampur baur..nk nges pon ade...nk menjerit pon ade...smpai satu tahap sampai rase nk pengsan kot...huhuhu...tpi aku tetap bertahan..(yeahh...wawa strOng...^^) emm..ne dh nk smpai kat part pling sayu ne...tepat jam 7.30pm azan MAGHRIB pon bekumandang...(berbuka time..huhu) aku yg hampir pengsan neh hanya mampu berbuka dgn DUA bijik MENTOS yg aku bekal dlm poket sluarku...huwaaaaa~ sedihnye...first time bebuka begitu..tnpa air...tanpa kuih muih..nasik..n ect...huk3~ T.T


hmmm...biar pun begitu...(ceh..skema lak aku)..aku anggap tu sume dugaan di bulan pose..aku trima dgn redha..hoho...wlu pe pn aku tetap bersyukur...at least aku slamat sampai rumah n jmpe my family..:)
klu nk dibandingkan dgn org2 kat Palestin 2..aku nie kire dh sgt3 bertuah...hmm...syukur sgt kepada ALLAH..:)

ok laa..dh pnjg sgt menulis nieh..mau study utk test FIZIK ek...dOakan yg terbaek buat saye ea...wassalam~ (^^)

No comments:

Post a Comment